موارد مصرف طلا

درباره سایت
به وب سایت من خوش امدید

موارد مصرف طلا
بازدید : 289

ز زمانی که بشر و تاریخ آن توانسته است طلا را تبدیل به چیزی برای استفاده کند تمام تمدن های بشری این فلز گرانبها را به عنوان فلزی بسیار با ارزش شناخته اند.

طلا بسیار انعطاف پذیر است، زنگ نمی زند، به راحتی با دیگر فلزات ترکیب می شود و آلیاژ تولید می کند و همچنین به آسانی می توان ان را به ورقه و سیم تبدیل کرد.

این فلز حتی در حالت خام هم بسیار درخشان و با شکوه است و این خود یکی از دلایل با ارزش بودن آن است.

به دلیل همین ویژگی های طلا، در زندگی امروزه بشر طلا استفاده های بسیاری دارد که در ادامه ی این مطلب به همراه زرآلتون با آن آشنا خواهید شد.

موارد استفاده طلا

در ادامه با 5 کاربرد رایج طلا در زندگی امروزه ی بشر آشنا خواهید شد.

 

  1. بازارهای مالی و سرمایه گذاری

طلا به علت استاندارد بودن و همچنین بازگشت راحت آن به پول قرن هاست که به عنوان یک واحد ارزی شناخته شده است.

امروزه یکی از مطمئن ترین راه های خرید طلا برای سرمایه گذاری، خرید شمش طلا است که به عنوان راهی مطمئن برای حفظ دارایی شما باید آن را در نظر گرفت.

این امر در چند سال گذشته بسیار رونق بیشتری گرفته است و طلا را به بازاری امن برای حفظ سرمایه تبدیل کرده است که این موضوع در تمام جهان محبوبیت خاصی پیدا کرده است.

این روزها سرمایه داران برای اضافه کردن مقادیر بیشتری طلا به سرمایه های خود هجومی بی سابقه به این بازار پرطرفدار کرده اند و هر روزه مقدار بیشتری طلا به سبد دارایی خود اضافه می کنند.

در کشورهایی که وضعیت اقتصادی مشخص و قوی ندارند داشتن طلا تقریبا برای همه به ضرورت تبدیل شده است تا یک هدف برای سرمایه گذاری های بلند مدت.

 

  • پزشکی و دندانپزشکی

طلا به عنوان بهترین پر کننده برای حفره ها و تاج ها، پل های دندان و سایر وسایل ارتودنسی در نظر گرفته می شود، زیرا این فلز انعطاف پذیر است و به راحتی می تواند شکل بگیرد.

این ماده همچنین از نظر شیمیایی منفعل است و هنگام از بین رفتن با سایر فلزات به راحتی واکنش نشان نمی دهد.

همچنین به راحتی می تواند مورد استفاده قرار گیرد و از همه مهمتر خاصیت آلرژی زایی ندارد.

دندانپزشکان از طلا به عنوان بهترین جایگزین برای دندان هایی که جای اشتباه دارند در سنین بالا استفاده کرده اند.

 

  • الکترونیک و کامپیوتر

طلا بهترین رسانای برق یا همان الکتریسیته است.

این فلز توانایی انتقال برق را به بهترین شکل دارد و این امر سبب شده است که در قطعات الکترونیکی کوچک به مانند برخی قطعات تلفن های همراه و تلویزیون ها و دستگاه های GPS استفاده شود.

همچنین گاهی اوقات برای انتقال سریع داده ها در رایانه ها و لپ تاپ ها یافت می شود.

 

  • مدال ها و تندیس ها

طبیعتا تمام ما دیده ایم و شنیده ایم که برای تقدیر از قهرمانان و همچنین برندگان یک جایزه مهم مدالی از طلا در نظر گرفته می شود و این امر دقیقا به علت گرانبها بودن و با ارزش بودن این فلز بسیار زیبا است.

زیبایی طلا اهمیت و جایگاهی همیشگی در چشم انسان دارد.

به دلیل عظمت فوق العاده ای که دارد، از آن در ساخت تندیس های مذهبی و بت ها نیز استفاده می شود.

 

ادامه مطللب
نویسنده :
تاریخ : پنج شنبه 2 مرداد 1399 ساعت : 2:14
 کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید